31 Mart 2020 Salı

GÖZLEM 5


                                                                       GÖZLEM 5
RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR

ETKİNLİK PLANI
Etkinlik Adı: Rakamı Eşleştir, Sayıyı Oluştur
Etkinlik Türü: Matematik etkinliği ( bireysel )
Yaş Grubu: 60 ay
KAZANIMLAR
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler.
Nesne/varlığın rengini söyler.
Nesne/varlığın şeklini söyler.
Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
Nesne/varlığın uzunluğunu söyler.
Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.
Nesne/varlığın miktarını söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.
Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir.
Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir.
Nesne/varlıkları uzunluğuna göre ayırt eder, eşleştirir.
Nesne/varlıkları yapıldığı malzemeye göre ayırt eder, eşleştirir.
Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir.
Eş nesne/varlıkları gösterir.
Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.
Nesne/varlıkları şekline göre gruplar.
Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre gruplar.
Nesne/varlıkları uzunluğuna göre gruplar.
Nesne/varlıkları yapıldığı malzemeye göre gruplar.
Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.
Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların uzunluğunu ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların yapıldığı malzemeyi ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların kullanım amaçlarını ayırt eder, karşılaştırır.
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri toplar.
Nesneleri değişik malzemelerle bağlar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Nesneleri kopartır/yırtar.
Nesneleri sıkar.
Nesneleri çeker/gerer.
Malzemelere elleriyle şekil verir.
Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
MATERYALLER
Şönil, renkli zarf, şönillerle aynı renklerde olan küçük pullar, torba
SÖZCÜKLER
Rakamlar, renkler, şekiller
KAVRAMLAR
Büyük-küçük
ÖĞRENME SÜRECİ
İlk olarak çocuklara elimizdeki torbayla ve zarflarla ne yapabileceğimiz sorulur. Fikirleri alınır.
Her öğrenciye sırayla torbanın içinden birer tane pul çektirilir.
Her öğrenci çektiği pulların renginde şönil ve zarf verilir.
Zarfların içinde farklı rakamlar yazılıdır, zarfların içinden çıkan rakamları tanıyıp tanımadıkları, bilip bilmedikleri sorulur.
Bilmeyenler var ise sınıftaki bilen öğrencilerle birlikte bilinmeyen renk/rakam aynı anda söylenir.
Ellerindeki şönillerle zarftan çıkan rakamı oluşturmaları istenir.
DEĞERLENDİRME
Rakamları yapabildiniz mi?
Bu etkinlikte eğlendiniz mi?
Zarfın ve pulların rengini biliyor muydunuz?
Yeni öğrendiğiniz rakam ya da sayı var mıydı?
Daha önce böyle bir oyun oynadınız mı?
Zorlandığınız bir yer oldu mu?
Zarfı açarken zorlandınız mı?
Şönillerden rakamları oluştururken zorlandınız mı?
AİLE KATILIMI
Ailelere yapılan etkinliği anlatan bir mektup gönderilir. Çocuklara renkleri, rakamları ve küçük kas becerilerini geliştirici oyunlar önerilir. Rakamlar, renkler ve şekillerle ilgili şarkılarda önerilir.
Aileler çocuklarını geliştirmeleri için bilgilendirilir.

GÖZLEM
12 Mart Perşembe günü öğlenci grubunun dersine girdik. Daha önce de belirttiğimiz gibi sınıfa giren çocuk sandalyesini alıp istediği etkinliği yapmaya başlıyor, istediği materyalle oynamaya başlıyor.
Her ders öncesi sınıfın öğretmeni yardımcısına masanın üzerine masa oyuncaklarını koymasını istiyor, bugünde aynı şey oldu. Çocuklar gelmeden masa oyuncakları masaya kondu.
Çocuklar bize iyice alıştılar. Her geldiğimizde her birimize sarılıyorlar, vedalaşırken de üzülüyorlar, gitmemizi istemiyorlar. Mert arkadaşımıza ilgi biraz daha fazla erkek olduğu için onu fark ettik. Çocuklar farklı etkinlik yapmaya çok meraklılar, çok istekliler. Ayrıca çocukların genel olarak çok meraklı olduklarını fark ettik. Belirli bir kız grubu var sürekli resim yapıyorlar. Erkekler kâğıt kalemden çok diğer oyuncaklara yöneliyorlar.
Sınıftaki akıllı tahtayı öğretmen etkili bir şekilde kullanıyor. Tahtada bir sürü şarkı var ve her çocuk şarkının hareketlerini biliyor. Serbest oyun saatleri bittiğinde tahtadaki şarkılar eşliğinde topluyorlar.
Hiçbir çocuk arkadaşlarına kaba ya da sert davranmıyor. Gördüğümüz kadarıyla genellikle kendi hemcinsleriyle oynuyorlar. Birkaç kız tokalarının ve kalemlerinin aynı olmasını bize heyecanlı heyecanlı anlattı.   
Bu hafta çocuklar diğer haftalara göre daha hareketlilerdi. Bireysel bir etkinlik yaptırdık, yerlerinde oturarak yapmalarını istedik fakat birkaç çocuğun zorlandığını fark ettik. Genel olarak yapmaya çalıştılar. Yapamayan çocuklar rahatlıkla yardım istedi bizde elimizden geldiğince öğretmeye çalışarak yardım ettik. Sınıfın öğretmeni Zeynep hoca bize etkinlik sırasında hiç karışmıyor. Biz etkinlik yaptırırken gözlem formlarını dolduruyor.
Çocuklar şönilleri zarftan çıkan rakama benzetmeye çalıştılar. Benzetemeyenler de kendilerince başka şekiller yaptılar. Bir tane çocuk kalp yaptı. Yapamayınca üzülenler
de vardı ama genel olarak eğlendiler. Farklı etkinlikler yapmayı seviyorlar. Birbirinden etkilenip aynı şekilleri yapan çocuklarda oldu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GÖZLEM 5

                                                                        GÖZLEM 5 RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR ETKİNLİK PLANI ...