Pınar DALKALI 18111032 Fatma Ecemnaz ÖZTAŞ 18111026 Naime Seren KARAKUŞ 18111020 Mert YAYMAN 18111054
31 Mart 2020 Salı
Gözlem 4
SEVİMLİ HAYVANLARIN BALONLA TANIŞMASI
Etkinlik Çeşidi: Türkçe Etkinliği ve Drama Etkinliği bütünleştirilmiş etkinlik
Uygulama Şekli: Büyük grup etkinliği
Yaş grubu:60 -72 Ay
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Dil Gelişimiyle İlgili Kazanımlar
Kazanım 6. Sözcük dağarcığını geliştirir. Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcükleri hatırlar.
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini /izlediklerini açıklar ve yorum yaparlar.
Kazanım8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Göstergeleri: Dinledikleri /izledikleriyle ilgili sorular sorar. Sorulara cevap verir. Dinlediklerini , izlediklerini drama vb. çeşitli yollarla sergiler.
Bilişsel Gelişimle İlgili Kazanımlar
Kazanım 1. Nesne, durum, olaya dikkatini verir. Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne, durum, olaya odaklanır. Nesne, durum, olaya yönelik sorular sorar.
Kazanım 2. Nesne/durum/ olayla ilgili tahminde bulunur. Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar. Göstergeleri: Nesne/durum/olay bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
MATERYALLER
Masal kitabı, kuklalar
SÖZCÜKLER
Balon, tavşan, kedi, köpek, sincap, yassılanmak
Kavramlar
Deneme –yanılma
ÖĞRENME SÜRECİ
Eğitim ortamı yarım daire şeklinde yere minderler konarak düzenlenir. Çocuklar masal anlatıcısıyla göz teması kurabilsin ve kitaptaki resimleri rahatça görebilsin diye yarım daire şeklinde oturur.
Çocuklar oturduktan sonra masal saati olduğu ve dikkatlice dinlemeleri gerektiği söylenir.
Öğretmenler kukla materyallerini hikayede geçen konuşmaları canlandırmak için kullanır.
Öğretmenler hikayeyi okuyup kuklalarla canlandırma yapar.
Çocuklarda bu etkinlikte okunan hikâyeyi dikkatlice dinlerler ve hikâyeyle ilgili istedikleri bir bölümü canlandırmaları istenir.
DEĞERLENDİRME
En çok hangi hayvan dikkatinizi çekti?
Siz o hayvanlar yerinde olsanız ne yapardınız?
Kedi Minnoş’un balona ne yaptığını hatırlıyor musunuz?
Siz olsanız hikâyeyi nasıl bitirirdiniz?
Hikâyede en çok dikkatinizi ne çekti?
Çocuklara sorduğumuz değerlendirme sorularına aldığımız cevaplardan yola çıkarak şunları söyleyebiliriz: Çocuklar hikâye etkinliğinde düz bir şekilde okumak yerine kuklayla canlandırmayı daha çok sevdiklerini belirttiler. Dikkatli dinlediklerini fark ettik. Hikâyede geçen kahramanların adlarını ve yaptıkları davranışları rahatça hatırladılar. Beğendikleri için tekrar yapmamızı istediler. Hikâyede geçen hayvanların taklitlerini eğlenerek ve çekinmeden canlandırdılar. Bütün hayvanların dikkatlerini çektiğini söylediler. Kedi Minnoş dâhil diğer hayvanların da balona ne yaptıklarını hatırladılar. Kendilerinin de balonla olan anılarını anlattılar.
AİLE KATILIMI
Bu etkinlikte aileye sınıfta hikâye okurken kukla kullanıldığı haber verilir. Evde de hikâyelerde kukla kullanmaları önerilir.
UYARLAMA
Sınıfımızda uyarlama ihtiyacı olan öğrencimiz yoktu. Eğer olsaydı dikkati dağılmasın diye kendimize daha yakın oturturduk ve canlandırma yaparken zorlandığı durumlarda
GÖZLEM
Bugün; sabahçı grubumuza kuklalarla
zenginlestirdiğimiz hikayemiz Balon Patlarsa 'yı okumak üzere anasınıfına girdik. Çocuklar oyun zamanında istedikleri öğrenme merkezinde vakit geçiriyorlar ve oradaki materyalleri diğer merkezlere karıştırmadan yerlerine koymayı biliyorlar. Bizleri de oyunlarına katmak isteyen çocukların,oyunlarını yönlendirmeden ve herhangi bir müdahalede bulunmadan oyunlar oynadık. Kahve pişiren çocukların elindeki bardaklardan bizlerde içiyormuş gibi yaptık. Bu sırada arkadaşımız:-Ben sütlü kahveyi daha çok severim bana sütlü kahve yapar mısın?- isteğinde bulundu. Bu sırada çocuk sütün evde kalmadığını ama hemen inekten sağıp getireceğini söyledi ve bunun üzerine sütten ve ineklerden yapılandırılmamış bir eğitim sohbetinde bulunduk. Oyun zamanı bittiğinde hikayemize başlamamız için sesimizi duyurmamız için çocuklara "beni duyanlar alkışlayabilir mi " şeklinde hitap ettik. Çocuklara sandalyelerini çember şekline getirip hikaye dinleme pozisyonuna getirmelerine yardımcı olduk. Önce tahmin etmeleri için ellerimizdeki kuklaları çocuklara sorular sormak için kullandık ve kuklalarla çocuklar tanışmış oldular. Hikayemizi okuyan arkadaşımız ses tonuna, jest ve mimiklerine dikkat ederek okudu ve bizlerde kuklalarımızı konuşturarak hikayemize devam ettik. Çocukların dikkatle dinlediği hikayemizin kahramanlarını, onların yerinde olsalar ne yapacaklarını sorduk ve hikayenin sonunu canlandırmalarını istedik. Etkileşimli bir şekilde gerçekleşen etkinliğimizde çocukların hayal dünyasının ne kadar geniş olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Daha sonra vedalaşarak tekrar geleceğimizi söyleyip sınıftan ayrıldık.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
GÖZLEM 5
GÖZLEM 5 RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR ETKİNLİK PLANI ...
-
Bruegel’in resmettiği oyunlar, tür açısından işlev oyunları, kurallı oyunlar ve rol yapma oyunları olmak üzere üç başlıkta sınıflandırıla...
-
Aynı günde farklı ülkelerde gözlerini dünyaya açan bebeklerin hikayesiyle karşınızdayız. Moğolistan'dan Nambiya'ya, Kaliforni...
-
GÖZLEM 5 RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR ETKİNLİK PLANI ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder