Pınar DALKALI 18111032 Fatma Ecemnaz ÖZTAŞ 18111026 Naime Seren KARAKUŞ 18111020 Mert YAYMAN 18111054
31 Mart 2020 Salı
Gözlem 3
Etkinlik Adı - İçeriği: Çemberden Geçenler (Çember, Daire, Geometrik Şekil, Öz Denetim)
Etkinliğin Çeşidi: Hareket , Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
Yaş Grubu:60 Ay
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.)
Sosyal Duygusal Gelişim
Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır.
(Adını/soyadını söyler.)
MATERYALLER : Bir adet hulahop,
SÖZCÜKLER : Hulahop(çember)
KAVRAMLAR : Daire , Çember
ÖĞRENME SÜRECİ
• Hulahoplar çocuklara gösterilir. Adı, ne işe yaradığı ve şekli ile ilgili sohbet edilir. Bellerinde veya kollarında hulahop çevirme denemeleri yapmaları için çocuklara fırsat verilir.
Çember şeklindeki nesneler hakkında beyin fırtınası yapılır (simit, bilezik vb).
Daha sonra öğretmen çocuklarla tanışmamız için önce isimlerimizi birbirimize söylememiz gerektiğini ve bunu eğlenceli hale getirmek için bir fikrinin olduğunu söyler.
Çocuklara arkadaşlarıyla el ele tutuşmaları söylenir.
Büyük bir çember oluşturulur ve baştan bir kişi çemberi kafasına geçirir ve tüm bedenini içinden geçirip arkadaşının bileğine getirir ve yüksek sesle adını söyler.
Bu şekilde büyük çemberi oluşturan çocukların hepsinden hulahop geçmiş olur.
DEĞERLENDİRME
• Etkinliğimizde kullandığımız nesnenin adı neydi?
• Hulahopun şekli nedir?
• Çevremizde çember şeklinde neler var?
• Çemberle yaptığımız hareket sizi zorladı mı?
AILE KATILIMI
Aileye bir mektup gönderilip evde ailecek bu oyunun farklı şekillerde oynanabileceğini söyleyebilir veya çember olan eşyaları evde arama gibi etkinlikler yapmaları önerilir.
UYARLAMA
Ortapedik rahatsızlığı olan çocukların olması durumunda ona çember yöneticiliği verilebilir.
ÖNERİLER
• İki hulahopla eş zamanlı çalışma yürütülmesi çocukların sıkılmasını önleyecektir.
• Hulahop bulunmama durumunda sert hortum ile oluşturulmuş veya sert urgan ip ile oluşturulmuş çemberlerle de etkinlik yapılabilir.
GÖZLEM
Bugün öğlen grubumuzla bir araya gelmek için çemberimizle sınıfa girdik. Bu grupla tanışmadığımız için isimlerin akılda kalıcılığını arttırmak adına çember oyunu oynatma kararı verdik. Sınıfa girdiğimizde çocuklar elimizdeki çemberi görünce kendi aralarında "bununla ne yapacağız bu ne işe yarar gibi sorular sordular. Arkadaşımız eline çemberi alıp "çocuklar elimde bir şey var adını bilen var mı?" Sorusunu yöneltince birçok çocuk bunun bir çember olduğunu söyledi ve merakla ne yapacaklarını sordular. Bunun üzerine biz de bir çember oluşturalım diyerek çocukları etrafımıza topladık ve el ele tutuştuk. Çemberi kafamızdan geçirip ellerimizi arkadaşlarımızın ellerinden çekmeyerek içinden tüm vücudumuzla geçip adımızı söyleyeceğimizi anlattık ve yönergemizi- Hadi tanışalım çocuklar- diyerek sonlandırdık. Genel olarak çocuklar ellerini arkadaşlarından ayırıp da çemberden geçtiler fakat gayet eğlenerek isimlerini söylediler. Büyük grup ile oynadığımız bu oyunda çocuklar vücutlarını istenilen yönergeye bağlı olarak kullandılar. Çocukların bazısı bu oyunun zor olduğunu dile getirdi. Bazı çocuklardan bizlere :"Siz bizden büyüksünüz ama nasıl geçiyorsunuz? Şeklinde geri dönüşler oldu. Çocuklarla vedalaşmadan önce hep birlikte akıllı tahtadan açtığımız Ezo Sunal'ın Hayvanlar şarkısını söyledik ve sınıftan ayrıldık.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
GÖZLEM 5
GÖZLEM 5 RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR ETKİNLİK PLANI ...
-
Bruegel’in resmettiği oyunlar, tür açısından işlev oyunları, kurallı oyunlar ve rol yapma oyunları olmak üzere üç başlıkta sınıflandırıla...
-
Aynı günde farklı ülkelerde gözlerini dünyaya açan bebeklerin hikayesiyle karşınızdayız. Moğolistan'dan Nambiya'ya, Kaliforni...
-
GÖZLEM 5 RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR ETKİNLİK PLANI ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder