GÖZLEM 1
BAK DA SÖYLE OYUNUMUZ VE İLK GÖZLEMİMİZ
ETKİNLİK
PLANI
Etkinlik Adı: Bak Da Söyle
Etkinlik Türü: Oyun (Büyük Grup)
Yaş Grubu(Ay): 60 Ay
KAZANIMLAR
Bilişsel Alan
Kazanım 1:
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 3:
Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Dil Gelişimi
Kazanım 2:
Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar.
Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar.
Kazanım 8:
Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.
Kazanım 10:
Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
Sosyal Duygusal Gelişim
Kazanım 7: Bir
işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
Göstergeleri:
Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
MATERYALLER
Karton,
kurdele, hayvan resimleri, tuvalet kâğıdı rulosu, oyun hamuru, çöp şiş, renkli
A4 kâğıdı
SÖZCÜKLER
Dürbün,
örümcek, eşek, ahtapot, ceviz, kırmızı balık, kurbağa
KAVRAMLAR
Yüksek alçak
ses
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar
yarım daire şeklinde sandalyelere oturtulur.
Doğru yönergelerle
oyun çocuklara anlatılır.
Sırayla çocuklar
ortaya çıkar ve verdiğimiz dürbünü alıp bakmaya başlar.
Çevirdiğimiz
dönence şeklindeki hayvan resimlerini astığımız materyalimiz durduğu zaman
dürbünle bakan çocuk ilk gördüğü hayvanı söyler.
Çıkan hayvanın
şarkısı bütün sınıfla söylenir.
Bütün çocuklar
sırayla bu işlemi gerçekleştirir.
Çocuklara şarkıları
hatırlatmak, bilmeyenlere de öğretmek amaçlanmıştır.
DEĞERLENDİRME
Materyalimizi
çocuklara incelettik. Fikirlerini sorduk, neler yapabileceğimizi/yaptığımızı,
görünce akıllarına ne geldiğini sorduk. Bu materyalle başka ne tür oyunlar
oynanabileceğini sorduk. Çocuklar yaptığımız etkinlik hakkında sohbet ettiler.
Değerlendirme
soruları:
En çok hangi
şarkıda zorlandınız?
En çok hangi
şarkıyı söylemekten keyif aldınız?
Bu şarkıları
önceden biliyor muydunuz?
Başka ne tür
oyunlar oynanabilir?
Daha önce
böyle bir oyun oynamış mıydınız?
AİLE KATILIMI
Ailelere yapılan
etkinlik anlatılır. Evde de çocuklarıyla bu tarz çocuk şarkılarını öğretmeleri,
hayvanları pekiştirmeleri istenir.
GÖZLEM
Okul Adı: Ticaret Borsası Anaokulu
Yaş Grubu: 60 Aylık
Sınıfın sağ tarafında bir öğretmen masası
var. Sağ pencere önünde kitap merkezi var. Kitaplar sandığın içinde duruyor,
kitap okumak isteyen çocuk sandığın içinde çıkartıp üstüne oturup okuyor. Yan tarafında
Barbie bebeklerin ve mutfak eşyalarının olduğu dolaplar var. Sınıfın karşısında
blok merkezi ve müzik merkezi var ve içlerinde çeşitli malzemeler var. Rengârenk
bloklar, davul, tef gibi değişik müzik aletleri var merkezlerde. Çocukların kişisel
dolapları var. Sınıfın solunda da karton, eva, mukavva, plastik tabak gibi
materyallerin olduğu büyük dolaplar var. Kapıdan girişte sağda sandalyeler
dizili. Gelen çocuklar bir tane sandalye alıp sol tarafta kalan masalara
sırayla oturuyorlar.
·
Çocuklar
oyun zamanında işbirlikçi ve paralel oyun oynuyorlar.
·
Genel
olarak paralel oyun bazında oyunlarına devam ediyorlar.
·
Sıra
beklemeyi ve anlaşmalı olarak oynamayı biliyorlar.
·
Küçük
kas becerilerini geliştirmeye uygun materyaller kullanıyorlar.
·
Her
çocuk kendi istek ve ihtiyacına göre oyuncak seçimi yapabiliyor.
·
Eşyalarını
koymaları gereken yerleri iyi biliyorlar.
·
Çocuklar
genelde aynı oyuncaklarla oynadığı için çeşitli masa oyunlarının materyalleri
temin edilmiş. Oyunlarda çeşitlilik açısından.
·
Dışarıdan
gelen biriyle rahatlıkla iletişim kurabiliyorlar.
·
Kurallara
uyuyorlar.
·
Kendilerini
ifade etmeyi biliyorlar.
·
Birbirleriyle
iletişimleri iyi.
·
Oyunun
düzenini bozan çocuk yok.
·
Oyuncakları
yaratıcı şekilde kullanabiliyorlar.
·
-mış
gibi oyunu oynuyorlar.
·
Merkezler
zengin materyalli ve düzenli.
·
Çocuklar
okul kurallarına uyuyorlar, sorumluluk sahibiler.
·
Çocuklar
uyumlu olduğu için sınıf hâkimiyeti kolaydı.
·
Çocuklardan
çok güzel geri dönütler aldık.
·
Yemekhanede
yemeğe başlarken yemek duası ediyorlar.
·
Çocuklar
yemek yerken hijyen kurallarına uyuyorlar.
·
Yemek
esnasında birbirleriyle sohbet ediyorlar ve hijyen kurallarına uyuyorlar.
·
Yemekten
önce ve sonra ellerini yıkamayı alışkanlık haline getirmişler.
·
Paylaşmayı
iyi biliyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder