18 Mart 2020 Çarşamba

GÖZLEM 1


GÖZLEM 1
BAK DA SÖYLE OYUNUMUZ VE İLK GÖZLEMİMİZ
ETKİNLİK PLANI
Etkinlik Adı: Bak Da Söyle
Etkinlik Türü: Oyun (Büyük Grup)
Yaş Grubu(Ay): 60 Ay
KAZANIMLAR
Bilişsel Alan
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Dil Gelişimi
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar.
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
Sosyal Duygusal Gelişim
Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
MATERYALLER
Karton, kurdele, hayvan resimleri, tuvalet kâğıdı rulosu, oyun hamuru, çöp şiş, renkli A4 kâğıdı
SÖZCÜKLER
Dürbün, örümcek, eşek, ahtapot, ceviz, kırmızı balık, kurbağa
KAVRAMLAR
Yüksek alçak ses
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar yarım daire şeklinde sandalyelere oturtulur.
Doğru yönergelerle oyun çocuklara anlatılır.
Sırayla çocuklar ortaya çıkar ve verdiğimiz dürbünü alıp bakmaya başlar.
Çevirdiğimiz dönence şeklindeki hayvan resimlerini astığımız materyalimiz durduğu zaman dürbünle bakan çocuk ilk gördüğü hayvanı söyler.
Çıkan hayvanın şarkısı bütün sınıfla söylenir.
Bütün çocuklar sırayla bu işlemi gerçekleştirir.
Çocuklara şarkıları hatırlatmak, bilmeyenlere de öğretmek amaçlanmıştır.
DEĞERLENDİRME
Materyalimizi çocuklara incelettik. Fikirlerini sorduk, neler yapabileceğimizi/yaptığımızı, görünce akıllarına ne geldiğini sorduk. Bu materyalle başka ne tür oyunlar oynanabileceğini sorduk. Çocuklar yaptığımız etkinlik hakkında sohbet ettiler.
Değerlendirme soruları:
En çok hangi şarkıda zorlandınız?
En çok hangi şarkıyı söylemekten keyif aldınız?
Bu şarkıları önceden biliyor muydunuz?
Başka ne tür oyunlar oynanabilir?
Daha önce böyle bir oyun oynamış mıydınız?
AİLE KATILIMI
Ailelere yapılan etkinlik anlatılır. Evde de çocuklarıyla bu tarz çocuk şarkılarını öğretmeleri, hayvanları pekiştirmeleri istenir.

GÖZLEM
Okul Adı: Ticaret Borsası Anaokulu
Yaş Grubu: 60 Aylık
   Sınıfın sağ tarafında bir öğretmen masası var. Sağ pencere önünde kitap merkezi var. Kitaplar sandığın içinde duruyor, kitap okumak isteyen çocuk sandığın içinde çıkartıp üstüne oturup okuyor. Yan tarafında Barbie bebeklerin ve mutfak eşyalarının olduğu dolaplar var. Sınıfın karşısında blok merkezi ve müzik merkezi var ve içlerinde çeşitli malzemeler var. Rengârenk bloklar, davul, tef gibi değişik müzik aletleri var merkezlerde. Çocukların kişisel dolapları var. Sınıfın solunda da karton, eva, mukavva, plastik tabak gibi materyallerin olduğu büyük dolaplar var. Kapıdan girişte sağda sandalyeler dizili. Gelen çocuklar bir tane sandalye alıp sol tarafta kalan masalara sırayla oturuyorlar.
·        Çocuklar oyun zamanında işbirlikçi ve paralel oyun oynuyorlar.
·        Genel olarak paralel oyun bazında oyunlarına devam ediyorlar.
·        Sıra beklemeyi ve anlaşmalı olarak oynamayı biliyorlar.
·        Küçük kas becerilerini geliştirmeye uygun materyaller kullanıyorlar.
·        Her çocuk kendi istek ve ihtiyacına göre oyuncak seçimi yapabiliyor.
·        Eşyalarını koymaları gereken yerleri iyi biliyorlar.
·        Çocuklar genelde aynı oyuncaklarla oynadığı için çeşitli masa oyunlarının materyalleri temin edilmiş. Oyunlarda çeşitlilik açısından.
·        Dışarıdan gelen biriyle rahatlıkla iletişim kurabiliyorlar.
·        Kurallara uyuyorlar.
·        Kendilerini ifade etmeyi biliyorlar.
·        Birbirleriyle iletişimleri iyi.
·        Oyunun düzenini bozan çocuk yok.
·        Oyuncakları yaratıcı şekilde kullanabiliyorlar.
·        -mış gibi oyunu oynuyorlar.
·        Merkezler zengin materyalli ve düzenli.
·        Çocuklar okul kurallarına uyuyorlar, sorumluluk sahibiler.
·        Çocuklar uyumlu olduğu için sınıf hâkimiyeti kolaydı.
·        Çocuklardan çok güzel geri dönütler aldık.
·        Yemekhanede yemeğe başlarken yemek duası ediyorlar.
·        Çocuklar yemek yerken hijyen kurallarına uyuyorlar.
·        Yemek esnasında birbirleriyle sohbet ediyorlar ve hijyen kurallarına uyuyorlar.
·        Yemekten önce ve sonra ellerini yıkamayı alışkanlık haline getirmişler.
·        Paylaşmayı iyi biliyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GÖZLEM 5

                                                                        GÖZLEM 5 RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR ETKİNLİK PLANI ...