27 Mart 2020 Cuma

GÖZLEM 2


GÖZLEM 2
ETKİNLİK PLANI
Etkinlik Adı: Organları Yerleştir
Etkinlik Türü: Fen Etkinliği (Küçük Grup)
Yaş Grubu: 60 ay
KAZANIMLAR
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir.
Göstergeleri:
Problemi söyler.
Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
Çözüm yollarından birini seçer.
Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.
Seçtiği çözüm yolunu dener.
Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer.
Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.
MOTOR GELİŞİMİ
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri toplar.
Nesneleri üst üste dizer.
Nesneleri yan yana dizer.
Nesneleri iç içe dizer.
Nesneleri takar.
Nesneleri çıkarır.
Nesneleri ipe vb. dizer.
Nesneleri değişik malzemelerle bağlar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.
Malzemeleri değişik şekillerde katlar.
Nesneleri kopartır/yırtar.
MATERYALLER
Kraft kâğıdı, tahta kalemi, organların resimleri
SÖZCÜKLER
Organlar, akciğer, karaciğer, böbrek, kalp, ince bağırsak, kalın bağırsak, mide
KAVRAMLAR
Yakın- uzak, aşağı- yukarı
ÖĞRENME SÜRECİ
İlk olarak çocuklara materyaller gösterilir.
Çocuklar 4 gruba ayrılır.
Daha sonra Kraft kâğıtları yere serilir.
Yere serilen Kraft kâğıdının üstüne seçilen birinin yatması istenir.
Grupta kalan diğer çocuklara da tahta kalemi verilir ve kâğıdın üstüne yatan arkadaşlarını çizmeleri istenir.
Çizme işlemi bittikten sonra çocuklara organ resimleri verilir.
Verilen resimleri doğru yerlerine yerleştirmeleri istenir.
DEĞERLENDİRME
Organları yerleştirirken zorlandınız mı?
Arkadaşınızı çizerken zorlandınız mı?
Daha önce böyle bir oyun oynadınız mı?
Bu oyunu oynarken eğlendiniz mi?
Bir daha bu oyunu oynamak ister misiniz?
Bu oyunda en keyif aldığınız yer neresiydi?
Hangi organları/organların yerlerini biliyordunuz?
Bildiğiniz organları hatırlayabildiniz mi?
Yeni öğrendiğiniz bir organ oldu mu?
Başka ne tür oyunlar oynanabilir?
AİLE KATILIMI
Ailelere oynanan oyun anlatılır. Evde de organları ve organların yerlerini pekiştirmek için etkinlikler/şarkılar önerilir. Çocukların okulda öğrendiği organlar hakkında bilgi verilir ve ailelerinde çocuklarla bu organlar hakkında sohbet etmeleri söylenir.

GÖZLEM
Okul Adı: Ticaret Borsası Anaokulu
Yaş Grubu: 60 Ay
Çocuklar sınıfta neyin nerede olduğunu çok iyi biliyorlar. Her istediklerini izin isteyip alıyorlar. Herkes istediğini rahatça dile getirebiliyor, fikrini açıkça söyleyebiliyor. Çocuklar gelmeden önce masalara masa oyuncakları konuyor. Çocuklar ilgilerine göre istedikleri oyuncağı oynuyorlar. Kendilerine ait eşyaları dikkatli kullanıyorlar. Genellikle işbirlikçi oyun örnekleri oluyor. Kız çocukları genelde resim çiziyorlar. Erkekler daha çeşitli oyun oynuyorlar bazısı resim yapmayı tercih ediyor bazısı masa oyuncaklarını kendilerine göre farklılaştırıp oynuyorlar. Renkler, şekiller, sayılar ve Atatürk’ün olduğu renkli ve dikkat çekici afişler var. Dolapların üstünde hava durumu grafiğini gösteren yapışkanlı keçe var. Oyunları rahatça başlatabiliyorlar.
Oyun saatinde çocukların bu kadar özgür olduğu, bu kadar çeşitli materyal sağlanan ve çeşitli etkinlik yapabildiği nadir sınıflardan biri. Daha önce girdiğimiz sınıflarda oyun saatinde resim yapan ya da masa oyuncaklarıyla oynayan kimse yoktu çünkü sadece merkezlerdeki oyuncaklarla oynuyorlardı. Diğer çocuklara bu kadar çeşitlilik sağlanmıyordu.
Gözlem yaptığımız sınıfta bugünkü organ oyunumuzu oynamak istemeyen birkaç çocuk oldu. Onları oyundan alıp yapmak istedikleri başka neyin olduğu sorduk ve resim yapmak istediklerini söylediler. İçlerinden biri de kitap okumamızı istedi. Bir arkadaşımız kitap okurken ve resim yapan çocukları kontrol ederken diğer 3 arkadaşımız organ oyununu oynattı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GÖZLEM 5

                                                                        GÖZLEM 5 RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR ETKİNLİK PLANI ...