Makale adı:Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğrenme Merkezlerinin Çocukların Serbest Oyun Davranışları Üzerine Etkisi
ÖZET
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında sınıf ortamı ve öğretmen tutumlarının çocukların serbest oyun davranışlarıyla olan ilişkisinin incelenmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya 10 anasınıfı ve 10 anaokulu öğretmeni olmak üzere toplam 20 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, araştırmacılar tarafından uzman görüşleri alınarak oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında farklı öğrenme merkezlerinin bulunduğu, öğretmenlerin çoğunun bu merkezleri yeterli gördükleri, eğitim-öğretim sürecinde kullanılan materyallerin daha çok okul idaresince belirlendiği ve öğretmenlerin çoğunluğunun serbest oyun zamanında aile katılımına yer vermedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları ilgili alanyazınla ilişkili bir biçimde tartışılmıştır.
YORUM
Öğrenme merkezleri araç-gereç ve nitelikli materyaller açısından zengin ortamlar olduğu için çocukların oyun kurma becerilerini de büyük ölçüde geliştiriyor. Öğrenme merkezleri materyallerin özelliklerine göre sınıflandırılıp bölündüğü için çocukları farklı oyun türlerine cesaretlendirme ve bağımsız olarak oyun oynama imkanları doğar. Ayrıca çocuk merkezlerde akranlarıyla birlikte de oyun deneyimlerinde bulunur ve bu da onun bilişsel ve sosyal alanda gelişimine büyük katkı sağlar. . Öğrenme çevresinin özellikleri şu şekilde sıralanabilir: Çocukların okula gelişi, yeterli materyal sağlama, çocukların bağımsız olarak materyal seçimi ve kullanımı, farklı türde oyunlar için cesaretlendirme, çocukların sınıf veya merkez alanlarını görmesi ve kolaylıkla hareket etmelerine izin verme, bir alandan diğer alana materyal taşıma ve oyunlarında kullanmaları konusunda esneklik, aile yaşamlarına yakın materyaller sunma vb.
Çocukların gelişimlerini destekleyen etmenlerden biri olan araç gereçlerin yeterliliği ve niteliği uygulanan eğitim programın etkililiğine katkı sağlayabilir. Araç gereçlerin daha düzenli ve bölünerek sunulmasını sağlayan öğrenme merkezleri, çocukların bireysel gereksinimlerini karşılamak amacıyla, küçük gruplar hâlinde etkileşimde bulunacakları ve dikkatlerini yoğunlaştırarak oynayabilecekleri öğrenme alanlarıdır. Çocuklar özgürce deneyimlerde bulunup rahat hareket edebildikleri ortamlarda daha iyi gelişir, becerilerini sergileyebilirler. Merkezler, iç mekânlarda olduğu kadar dış mekânlarda da düzenlenmelidir
Pınar DALKALI 18111032 Fatma Ecemnaz ÖZTAŞ 18111026 Naime Seren KARAKUŞ 18111020 Mert YAYMAN 18111054
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
GÖZLEM 5
GÖZLEM 5 RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR ETKİNLİK PLANI ...
-
Bruegel’in resmettiği oyunlar, tür açısından işlev oyunları, kurallı oyunlar ve rol yapma oyunları olmak üzere üç başlıkta sınıflandırıla...
-
Aynı günde farklı ülkelerde gözlerini dünyaya açan bebeklerin hikayesiyle karşınızdayız. Moğolistan'dan Nambiya'ya, Kaliforni...
-
GÖZLEM 5 RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR ETKİNLİK PLANI ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder