29 Ekim 2019 Salı

BİLİMİN IŞIĞINDA MAKALEMİZ

AMAÇ:Bu araştırmada okul öncesi dönem çocuklarının matematiksel örüntü becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. 
Araştırma, tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Tarama modeli, geçmişte ya da
halen var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımıdır. Araştırmanın örneklemini
seçilen beş anasınıfından toplam 100 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
oluşturulan, okul öncesi dönem çocuklarının örüntü becerilerini ölçmek için hazırlanan materyaller kullanılmıştır. Yapılan
istatistiksel analizler sonucunda: Örüntü testinin birinci boyutunun KR-20 güvenirlik katsayısı .85, ikinci boyutunun KR-20
güvenirlik katsayısı .83, üçüncü boyutunun KR-20 güvenirlik katsayısı .79, olarak saptanmıştır. Araştırmaların verileri 2011-
2012 eğitim öğretim yılının mayıs ayında toplanmıştır. Veriler SPSS for Windows 15 programında analiz edilmiştir. Yüzde,
frekans değerleri ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi dönemdeki çocukların örüntü becerilerinin
yaşa göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde değişmediği saptanmıştır.
Tezimizin linki: https://www.researchgate.net/profile/Oguz_Kesicioglu/publication/336411450_Okul_Oncesi_Donem_Cocuklarinin_Matematiksel_Oruntu_Becerilerinin_Incelenmesi/links/5da00970a6fdcc8fc346d89c/Okul-Oncesi-Donem-Cocuklarinin-Matematiksel-Oruntu-Becerilerinin-Incelenmesi.pdf
KESİNLİKLE BAKMANIZI ÖNERİYORUUUZ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GÖZLEM 5

                                                                        GÖZLEM 5 RAKAMI EŞLEŞTİR, SAYIYI OLUŞTUR ETKİNLİK PLANI ...