SAYI DOĞRUSU(ÇOCUKLA GÖRÜŞME)
YAŞ GRUBU:60-72 AY ARASI ÇOCUKLARLA ÇALIŞILMIŞTIR.
UYGULAMA BİÇİMİ:BİREYSEL
AMAÇ: Çocuğun sayı doğrusu üzerinde, sayıların yerlerini bilerek mantıklı tahmin yürütmesi,
Ezbere sayma dışında sayıların hangi aralıklarda yer aldığını
Bu şekilde de hangi sayının hangisinin önünde veya arkasında olduğunu tahmin ettirip mantıklı bir tahmin yürütmesini sağlamak
Yaptığı tahminlerin gerçekliğe ne kadar yaklaştığını saptamaktır.
YÖNERGE:Çocuğa önce sayı doğrusundaki sınırları gösteririz.0-10 arasında bir sayı doğrusu)
Daha sonra söyleyeceğimiz rakam ve sayıların doğru üzerinde nerede bulunabileceğini tahmin etmelerini isteriz.
Son olarak verilen stickerleri tahminlerine göre yapıştırmaları istenir.
'Bu gördüğün bir sayı doğrusu ve belli aralıklardan oluşuyor. 0-10, 0-20,0-100 arasında görüyorsun. Öğrendiğimiz rakamlar ve sayılardan söylediklerimi doğru üzerinde işaretlemeni istiyorum. Hazırsan başlayalım mı?' şeklinde yönergemizi veririz.
KAZANIMLAR
BİLİŞSEL GELİŞİM KAZANIMLARI
Nesne ,durum, olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri: Tahminde bulunarak tahminini uygun ifadelerle açıklar.
Gerçek durumla uygunluğunu karşılaştırır.
Açıklama: İnceleyerek ipuçlarının farkına varır
Bunları bir araya getirerek tahminde bulunması beklenir.
Çocuğa karşılaştırma yapması için fırsat verilmelidir.
Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:Nesne durum olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
Açıklama:Çocuğa hatırladıklarını değişik durumlarda ifade edebilmesi için gerekli ortam hazırlanmalıdır.
***Örneğin çocuğun rakamları daha önceden öğrendiği varsayıldığında o rakamın önünde arkasında hangi sayının olduğunu hatırlayarak tahminde bulunması istenebilir.
UYGULAMAMIZI TEKRAR DÜZENLEYEREK SİZLERLE PAYLAŞIYORUUUZ...
UYGULAMAMIZI TEKRAR DÜZENLEYEREK SİZLERLE PAYLAŞIYORUUUZ...
Sayı doğrusu deneyinde çocukların yönergeleri anlamakta zorluk çektiğini fark ettik. Yönergeler basitleştirilip çocuğa nasıl bildin sorusu yöneltilmeliydi.
YanıtlaSilvideomuz düzenlenmiştir değerlendirmelerinizi bekliyoruuuz
SilÇocuğa nasıl bildin sorusu sorulmalıydı.Kağıtla diğer sayı doğruları kapatılarak çocuğun tek bir sayı doğrusuna odaklanmasına yardımcı olunabilirdi.
YanıtlaSilvideomuz düzenlenmiştir değerlendirmelerinizi bekliyoruzz
SilYönergeler daha açık bir şekilde ifade edilebilirdi. Çocuk soruya cevap verdikten sonra nasıl bildin sorusu sorulmalıydı. Çocuk aynı anda birçok şeye odaklanabilir, dikkati dağılabilir bu yüzden bir sayı doğrusunda soru sorulurken diğerleri kapatılabilirdi.
YanıtlaSilvideomuz düzenlendi değerlendirmelerinizi bekliyoruz
SilYönergeleri çok hızlı vermişsiniz, çocuk bunu algılamakta zorluk çekebilir. Daha yavaş ve tekrar ederek verilebilirdi. Çocuğun sorulan sayı doğrusuna odaklanması için diğerleri başka bir kağıda yazılabilir ya da üzeri kapatılabilirdi. Çocuğun verdiği cevaba göre -stickerı yapıştırması- nasıl bildin sorusu sorulmalıydı.
YanıtlaSilvideomuz düzenlendi yorumlarınızı bekliyoruz
SilÇocuklar ilk olarak yönergeyi anlamakta zorluk çekmişler.Sorulan soruyu anlamak cevabın yarısını oluşturur.Odaklanmaları için sadece o sayı dogtultusu gösterılmeli ve sadece onun üzerinde düşünmesi saglanmalıydı.Soruları anlamaları için daha çok tekrar olabılırdi..Çoculların görsel hafızasına dokunulması çok güzel bır fıkır.emeginize saglık..
YanıtlaSilTeşekkür ederiz videomuz düzenlendi değerlendirmelerinizi bekliyoruz
SilYönergeler hızlı verilmiş.Çocuk anlamada zorluk çekebilir.Yönergeler yavaş bir şekilde verilseydi ödevde ulaşılmak istenen amaca daha doğru bir şekilde ulaşılabilirdi.
YanıtlaSil